Новини

Чим зайняти дитину під час карантину  (у вільний час)?

Для батьків дошкільників та молодших школярів:

В період пандемії ми знаходимось в такому просторі, де більше негативу ніж позитиву. Але у нас є діти, які відзеркалюють нашу поведінку, настрій, емоції. Перебуваючи в ізоляції ми повинні розуміти, що діти – це діти, які хочуть гратися, спілкуватися, дурачитись, яким потрібна активність, наша увага і наш час, незважаючи на побутові проблеми, виконання дистанційної роботи.

Тому дорослі ставлять собі запитання: «Чим зайняти дитину?», «Чим її зацікавити, щоб дала можливість працювати?», «Як організувати дитяче дозвілля вдома?»

Ось кілька порад як зайняти дитину вдома під час карантину.

  1.  Створіть разом з дитиною розпорядок дня (близький до режиму садочку, молодшої школи) – цей сам процес спільної діяльності батьків і дітей приносить задоволення. В цьому графіку повинно бути виділений час на навчання і розвиток, на активні і спокійні ігри, заходи для спільного відпочинку родини. Не забувайте про сон та харчування. Графік потрібен, щоб дитина мала певні межі, в яких вона буде більш організованою. Так і батьки встигатимуть більше, і малеча отримуватиме достатньо уваги.

Памятайте – дотримання режиму дня викликає у дитини відчуття безпеки і захищеності!

  1. Нові старі іграшки. Маленькі діти потребують час від часу нових іграшок. Іграшки – це можливість пізнати для них світ. Тому варто частину іграшок сховати на деякий час, а потім по черзі витягати для ігор. Ця «новизна» на деякий час відволіче увагу дитини від вас і дасть можливість щось зробити. Дитина буде зацікавлено маніпулювати іграшкою чи гратися нею, яка вже «давно» не попадала до її кругозору та в руки.
  2. Рухаймося. Пам’ятайте, що дитина потребує активності, особливо дошкільного та молодшого шкільного віку.

Тому дозвольте дитині пострибати, побігати, погратися в жмурки. Спробуйте це зробити разом з дитиною – вона буде в захваті, а ви відпочините від роботи, переключите вид роботи, зможете зняти напругу. Ви також можете використати таку активні ігри для того, щоб дитина виконала якесь певне завдання. Наприклад, ви можете сказати : «Я тобі дозволю 10 хв. Пострибати на ліжку, якщо ти …намалюєш кружечки (поскладаєш іграшки, напишеш букву і т.д.)». Головне – не ініціювати дітей до таких ігор, а лише пропонувати матеріал з якими діти можуть гратися активно, використати його для вигадування нової розваги. Бо діти по своїй природі дуже активні і зупинити їх та припинити таку гру буває дуже важко.

Діти люблять виклики, тому пограйте з дитиною в ігри-змагання – запропонуйте «Чи зможеш ти …дострибати на двох ногах до…(високо підстрибнути, голосно крикнути, непомітно пройти…і т.д.). Діти люблять будувати фортеці з покривал, табуреток, подушок – допоможіть їм це реалізувати і пограйтесь з ними. Для ігор в темноті – використовуйте ліхтарик (для старших дітей – ігри «Детектив», «Мисливець», «Поліцейський», які повинні в кімнаті щось знайти – дорослий сам задає що знайти; для меньших завдання типу «Дотягнись до світлого кола на стіні»).

Можете пограти з дитиною в баскетбол (поставити каструлю, відро на підвищенні і спробувати закинути туди маленький м’яч або ін. безпечний предмет), боулінг (для кеглів використати одноразові стаканчики, саморобні кеглі, якщо немає іграшкових), організувати на підлозі чи в самій кімнаті лабіринт з шнурків, предметів, малярного скотча та ін.

  1. Час для спокійних видів діяльності. Для цього можна дитині молодшого шкільного віку запропонувати самостійно намалювати малюнок, почитати, зробити аплікацію, щось вирізати і т.д. Для дітей цінно, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять щось спільне. Це допоможе зблизитись вам з дитиною, налагодити емоційний зв’язок, що стане вам в пригоді в майбутньому. Для діток дошкільників – спільно розглянути картинки, щоб дитина склала розповідь, казку, разом почитати, зробити аплікацію, розмалювати картинку тощо. Також не забувайте про пластилін, намистини чи інші дрібні речі, які можна нанизувати, складати, сортувати (розвиток дрібної моторики).

Спільним дозвіллям може бути створення колажів, нових незвичайних предметів з підручних матеріалів, цікавих виробів із звичних матеріалів, створення предметів із коробок тощо.

  1. Музичні витівки. Діти люблять все, що пов’язано із музикою. Тому співайте, танцюйте, придумайте музику на «інструментах» (коробочки, стаканчики, каструлі тощо), відгадуйте звуки тварин чи предметів , влаштуйте вечірку з різноманітними конкурсами.
  2. Заохочуйте дітей допомагати вам у домашніх справах (в залежності від віку та можливостей дитини): готувати їжу, прибирати, складати речі, поливати квіти тощо. При цьому можна давати розвивальні завдання, наприклад: «Поклади яблука в миску, а картоплю – у відерце», «Знайди пару до шкарпетки», «Сховай ложки в шухляду, а тарілки поклади на стіл», «Якого кольору…?» і т.д.
  3. Дотримуйтесь балансу між видами діяльності дитини на протязі дня: фізичні вправи, розвиткові заняття, спокійні ігри, відпочинок.
  4. Зменшіть час на телевізійний перегляд передач, не призначений для дитини. Захищайте ваших дітей від непризначеного для них телевізійного контенту, від негативних новин, від інформації про коронавірус. Краще подивитись разом з ними і обговорити мультфільм, кінофільм, розважальну передачу – Що бачили? Що сподобалось? Що вразило? Що засмутило, розізлило? ( в залежності від змісту переглянутого та віку дитини).
  5. Не забувайте про себе і свого партнера.

Знайдіть час для себе: випийте каву, прийміть ванну, розгляньте природу за вікном і т.д. – в розкладі дня передбачте зазделегідь час для тата, мами. Це допоможе вам відпочити, розслабитись, зняти напругу і привести свій організм в рівновагу. Пам’ятайте – ви своїм прикладом навчаєте дитину як вона повинна поводитись, як і які емоції проявляти; ваші стосунки – навчають дитину як підтримувати і поважати один одного, як спілкуватись, закладають зразок поведінки дитини в майбутньому із протилежною статтю.

  1. Працюємо і граємось по черзі. Домовтесь із своїм партнером: хто зараз буде займатись з дитиною, а хто  в цей період – працювати. Одному дорослому повноцінно працювати та займатися дитиною буде важко – діти рідко можуть три години спокійно гратись самі, не відволікаючись.
  2. ВАЖЛИВО!
  • Всі заняття проводити відповідно до віку, можливостей та уподобань дитини.
  • Всі заняття, які спрямовані на розвиток дитини, краще планувати на першу половину дня.
  • Не потрібно змушувати дитину виконувати заплановані заняття і виконувати їх по черзі. Варто прислухатись до дітей та їхніх бажань, йти за її інтересами: дитина хоче читати – почитайте, вирішує складати пазли – поскладайте.
  • Для ігор та розваг не використовуйте часто гаджети. Краще звідти видалити усе зайве й залишити лише додатки для розвитку та навчання.
  • Мультики та передачі варто обирати документальні та навчальні. Наприклад, після прочитання енциклопедії дитина зацікавилась Антарктидою – це чудово і можна наступного дня показати відео на цю тему.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.