Академічна доброчесність – це стиль життя
«Академічна доброчесність» поняття дуже широке, а проблема є досить актуальною. Воно включає в себе як духовні засади, так і етичні та моральні принципи, якими повинні керуватися всі учасники освітнього процесу.
На засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін «Нова сходинка професійного зростання – Амбасадор академічної доброчесності» вчителі ліцею поглибили свої знання про основні принципи академічної доброчесності, визначили причини та наслідки порушення цієї етичної норми, пригадали основні види недоброчесності.
Обʼєднавшись в групи, учасники отримали приклади реальних ситуацій, які могли статися під час освітнього процесу, та зʼясували, які види порушень академічної доброчесності відбулися.
Виконавши вправу «Спокуси недоброчесності», учителі дали відповіді на запитання «Що спонукає здобувачів освіти та педагогів порушувати академічну доброчесність?» Дізналися про види відповідальності та форми покарань за вчинені порушення.
Керівник методичної комісії Залюбовська-Ширма Н.Б. дала поради щодо впровадження принципів академічної доброчесності в класі. Учасники зустрічі на основі базових цінностей, правил і норм склали «Кодекс етики сучасних учасників освітнього процесу».
Разом прийшли до висновку: лише систематична спільна праця всіх учасників освітнього процесу зможе забезпечити норми академічної доброчесності – культури, яку потрібно формувати й постійно підтримувати. Якщо ми хочемо жити в успішній країні, ми повинні змалечку закладати в наших дітях правильні ціннісні орієнтири, моделі мислення та поведінки. Дотримання принципів академічної доброчесності кожен повинен починати з себе, бо саме найкраще вчить власний приклад.