Методичні засідання

Засідання методичної комісії класних керівників

 

Засідання творчої групи вчителів суспільно-гуманітарного циклу

 

Засідання творчої групи вчителів початкових класів, вихователів та асистентів вчителя

 

Засідання творчої групи вчителів природничо-математичних дисциплін

 

Засідання педагогічної ради

 

Волинський ліцей імені Нестора Літописця
відзначає 60-річний ювілей

Частина перша

 

Волинський ліцей імені Нестора Літописця
відзначає 60-річний ювілей

Частина друга

 

Засідання педагогічної ради

 

Засідання творчої групи вчителів природничо-математичних дисциплін

Методична онлайн-нарада

29 квітня у Волинському ліцеї імені Нестора Літописця відбулася чергова онлайн-нарада на якій розглядалися питання щодо щодо організованого завершення 2019/2020 навчального, а також особливостей проведення підсумкового оцінювання в умовах дистанційного навчання.

Засідання творчих груп учителів суспільно-гуманітарних та природничо-математичних дисциплін

2 січня у Волинському ліцеї імені Нестора Літописця відбулося спільне засідання творчих груп учителів суспільно-гуманітарних та природничо-математичних дисциплін на тему «Використання засобів ІКТ для підвищення ефективності уроку».

Мета: активізація творчого потенціалу педагогічних працівників ліцею; стимулювання бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень; забезпечення умов вільного спілкування та створення позитивного мікроклімату в колективі.

Форма роботи: методична студія «Творчість. Лідерство. Компетентність. Успіх».

План проведення засідання

  1. Вправа «Незакінчене речення».
  2. Мінілекція «Використання ІКТ в освітньому середовищі з метою реалізації особистісно зорієнтованого навчання».
  3. Майстер-клас «Використання сервісу LearningApps під час навчання».
  4. Робота в групах. «Форми використання ІКТ на уроках».
  5. Методичний діалог:
  • переваги використання ІКТ в освітньому процесі;
  • недоліки та проблеми застосування ІКТ в навчально-виховній роботі.
  1. Релаксація. «Поради корифеїв».

Інтерактивна дошка як засіб підвищення інформаційної компетентності сучасного вчителя початкових класів

30 січня у Волинському ліцеї імені Нестора Літописця відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів на тему: «Інтерактивна дошка як засіб підвищення інформаційної компетентності сучасного вчителя початкових класів», який провела вчитель інформатики Полелюк Галина Валеріївна.

Педагоги ознайомилися з можливостями використання інтерактивної дошки на уроках у початковій школі. Цікавим та пізнавальним був майстер-клас «Використання інтернет сервісу LearningApps.org у навчанні».

Засідання творчої групи вчителів початкових класів

26 грудня у Волинському ліцеї імені Нестора Літописця відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів на тему «Співпраця вчителя й асистента вчителя в інклюзивному класі».

План засідання

  1. Повідомлення теми і мети.
  2. Вправа «Сніжинка»(практична робота).
  3. Опитування про доцільність упровадження інклюзивної освіти.
  4. Перегляд відеоказки «Соловейко з одним крилом».
  5. Міні-лекція «Співпраця вчителя й асистента вчителя в інклюзивному класі».
  6. Перегляд відеороликів. (Досвід роботи вчителів та асистентів вчителя ліцею).
  7. Емоційне налаштування поезією «Чия це дитина».
  8. Вправа «Сніжка». (Побажання колезі).

Вчителі Кучер Н.В., Туницька Н.Д., Тимощук Н.Л., асистенти вчителя

Дячук Н.О., Лапій І.В., Тимчук Д.А., Кравченко Т.І. творчо підійшли до створення відеороликів про власну педагогічну діяльність.

Під час  роботи панувала доброзичлива і щира атмосфера.

Упровадження Концепції «Нова українська школа» при вивченні біології та хімії

28 грудня відбулося засідання педагогічної ради на тему: «Упровадження Концепції «Нова українська школа» при вивченні біології та хімії», яка проводилася у формі семінару-практикуму. Усі педагоги отримали випереджуюче завдання: ознайомитися із інформацією про STEM-освіту, а також поміркувати,  який навчальний матеріал із свого предмета можна інтегрувати з біологією та хімією з теми «Вода та її властивості». На засіданні вчителі Стрижак С.А та Петручок С.А. ознайомили колектив із досвідом роботи з формування життєвих компетентностей при вивченні біології та хімії шляхом застосування технологій STEM-освіти в Новій українській школі. На підтвердження доцільності застосування STEM-технологій було продемонстровано інтегрований відеоурок з біології та хімії у 8 класі. Усі члени педколективу взяли участь в обговоренні актуальних технологій навчання.

Засідання творчої групи вчителів суспільно-гуманітарних та мистецьких дисциплін

12 листопада 2019 року відбулося засідання творчої групи вчителів суспільно- гуманітарних та мистецьких дисциплін на тему «Від творчого вчителя до творчого учня».

Мета: розвивати креативні та комунікативні здібності педагогів; формувати уміння працювати в колективі; сприяти розвитку творчої уяви, гнучкості мислення, позитивної самооцінки.

Форма проведення: «Зустріч у педагогічній майстерні».

Любіть роботу, яку ви виконуєте,

 і тоді у вас не буде жодного робочого дня.

Конфуцій

План проведення засідання

Калейдоскоп мудрості.

  1. Вправа – самопрезентація. «Сенкан».
  2. Вправа – асоціація. «Творчість – це…».
  3. Теоретичний аукціон. Міні-лекція «Креативність як основа моделі інноваційної особистості».
  4. Методичний діалог «Перші кроки у велику науку».
  5. Вправа «Креативне коло».
  6. Робота в групах. «Формула успіху».
  • Що сприяє розвитку творчої особистості?
  • Що заважає розвитку творчої особистості?
  1. Техніка «Колаж».
  2. Притча для натхнення. «Мудрість батьків».

Засідання творчої групи вчителів природничо-математичних дисциплін

13 листопада відбулося засідання творчої групи вчителів природничо-математичних дисциплін на тему «Інтерактивна дошка як засіб підвищення інформаційної компетентності сучасного вчителя».

Мета: формувати вміння і навички педагогів користуватися інтерактивною дошкою WhiteBoard, надання допомоги в освоєнні інновацій, у кваліфікованому виборі технологій, які поєднують традиційні та електронні ресурси.

План засідання

  1. Вправа «Методичні пазли».
  2. Міні-лекція «Інформаційна компетентність педагога».
  3. Майстер-клас «Можливості використання інтерактивної дошки WhiteBoard».
  4. Робота в групах «Художні фантазії».
  5. Вправа «Асоціативний кущ».
  6. Притча для натхнення.

Засідання методичної комісії класних керівників

“Якщо ти байдужий до страждань інших,
ти не заслуговуєш називатися людиною.”

Сааді

18 листопада відбулося засідання методичної комісії класних керівників на тему: «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

Мета:

– ознайомити педагогів з поняттям, формами та структурою булінгу;

– виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства;

– розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації;

– формувати навички відповідальної та безпечної поведінки.

План засідання

  1. Повідомлення теми, мети та завдань семінару.
  2. Вправа «Знайомство».
  3. Вправа «Правила роботи».
  4. Вправа «Промінь очікування».
  5. Вправа «Випадок із дитинства».
  6. Вправа «Асоціації».
  7. Міні-лекція «Булінг у шкільному середовищі».
  8. Мозковий штурм «Причини виникнення булінгу».
  9. Робота в групах «Психологічний портрет».
  10. Робота в групах «Практичне опрацювання випадку булінгу».
  11. Вправа «Право на слово». «Поради, як уникнути булінгу»
  12. Притча для натхнення.

Дорога у 5 клас: особливості, труднощі, проблеми у наступності

20 листопада 2019 року в закладі відбувся психолого – педагогічний консиліум «Дорога у 5 клас: особливості, труднощі, проблеми у наступності». Метою консиліуму було об’єднання зусиль усіх суб’єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні й повноцінному розвитку п’ятикласників, координація спільних дій щодо успішного навчання, повноцінного розвитку учнів та подолання їх дезадаптації.

Заступник директора з виховної роботи Оболончик Т.Д. у своєму виступі зазначила, що, вивчаючи стан адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі, дирекцією закладу були відвідані уроки та виховні заходи, проведено співбесіди з учителями та класними керівниками, опитування п’ятикласників та їх батьків, проаналізовано навчальні досягнення учнів у порівнянні з попередніми показниками, зокрема за 4 клас.

При цьому було встановлено, що всі педагоги вживають певних заходів для ефективної адаптації п’ятикласників до навчання в основній школі. Учителі враховують індивідуальні особливості учнів, їх швидку втомлюваність, потребу хоча б в епізодичному заохочуванні, використанніі ігрових моментів. На всіх уроках спостерігається сприятлива психологічна атмосфера, доброзичливе ставлення поєднується з вимогливістю вчителів до учнів. 

Психолог ліцею Магола О.В. відмітила, що завдяки проведеному психологічному обстеженню був зроблений аналіз самопочуття учнів в адаптаційний період, їх психологічний стан, на підставі діагностичних даних були визначені домінанти розвитку потенційних можливостей та здібностей учнів.

Із результатами анкетування п’ятикласників та їх батьків усіх присутніх ознайомила соціальний педагог Похила Л.С. Класні  керівники  дали повну характеристику учнівського колективу, поділилася досвідом роботи з дітьми в адаптаційний період.

Кожен учитель висловив свою думку, а потім тривало обговорення, під час якого визначалися нові проблеми перехідного періоду. Основні з них викликані тим, що умови навчання в основній школі висувають більш високі вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку дитини, рівня знань. 

Завершенням роботи консиліуму було вироблення спільних рекомендацій п’ятикласникам, батькам, класним керівникам  та вчителям – предметникам.

Компетентності педагога для реалізації інклюзивного навчання

У Волинському ліцеї імені Нестора Літописця  01 та 02 жовтня  у два етапи відбулося розширене засідання  методичної ради  на тему «Компетентності педагога для реалізації інклюзивного навчання».

Відповідно до концепції «Нова українська школа» у початкових класах створено умови, за яких діти мають однаковий доступ до якісної освіти. І це  дає можливість усім учасникам освітнього процесу  отримати досвід, знання, що сприяють формуванню позитивного ставлення до тих, хто «відрізняється».

Інклюзивна освіта – це не лише визнання рівної цінності для суспільства всіх дітей і педагогічних працівників, а також переконання, що відмінності між дітьми – це ресурс, що сприяє  педагогічному процесу, а не перешкоди, які необхідно подолати.  Тому  вчителі базової школи обговорювали питання «Інклюзивне навчання:  функції  вчителів та їх асистентів»  і дійшли висновку, що ефективні вчителі – це вчителі всіх учнів.

Колектив закладу забезпечує отримання якісної освіти та соціалізацію всіх дітей, зокрема й дітей з особливими потребами, формує вміння вчитися впродовж життя.

Засідання педагогічної ради

29 жовтня відбулося засідання педагогічної ради з питання «Створення інноваційного освітнього середовища у початковій школі як умови впровадження реформи за Концепцією «Нова українська школа»    .

Усі педагоги виявили велику зацікавленість під час обговорення актуальної проблеми, адже НУШ – це необхідність часу, а не модний тренд в галузі освіти.

Мета:                  вивчити результати роботи над проблемною темою.

Завдання:            

  • з’ясувати рівень створення у закладі простору освітніх можливостей;
  • з’ясувати відповідність знань, умінь і навичок учнів відповідно до Державного стандарту освіти;
  • виявити зв’язок між рівнем навчальних досягнень школярів і  якістю викладання предметів;
  • здійснити презентацію сучасних технологій;
  • залучити педагогічний колектив до широкого дискусійного обговорення питання.

План

проведення педагогічної ради – семінару

 

  1. Оголошення теми, мети, завдань.
  2. Інтелектуальна розминка.

Продовжити фразу:

  • Усі перемоги починаються…
  • Хто не дивиться вперед, той…
  • Істина народжується в суперечках, та коли пристрасті вирують,  істина …
  • Якщо можеш виправити наслідки помилки, …
  1. Вправа «Мозковий штурм».

Питання для обговорення:

  • Від чого залежить ефективність початкового етапу навчання?
  • Яким має бути сучасний урок,  що забезпечив би високу результативність освітнього процесу?
  1. Виступ заступника директора з навчально-виховної роботи Вербіцької М.М. «Нова українська школа – простір освітніх можливостей».
  2. Презентація досвіду вчителями початкових класів.
  • Формування компетентностей учнів першого класу в адаптаційно-ігровому періоді. (Паляниця С.В.)
  • НУШ. Компетентності для життя в ХХІ столітті (Кучер Н.В.)
  • Формування предметно-ключових компетентностей у третьому класі (Тимощук Н.Л.)
  • Формування загальнонавчальних та цільових компетентностей у четвертому класі як фундамент для успішного навчання в базовій школі (Пасічник Н.В.)
  • Формування компетентності спілкування іноземною мовою  (Примак О.С.)
  • Анкетування батьків «Ставлення до НУШ» (Магола О.В.)
  1. Заключне слово заступника директора Вербіцької М.М.
  2. Прийняття ухвали педради.

Засідання творчої групи вчителів початкових класів

29 жовтня у Волинському ліцеї імені Нестора Літописця відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів у формі тренінгу на тему: «Налаштовуємося на життя і роботу в Новій українській школі».

План

  1. 1. Вправа «На що схожий мій настрій».
  2. 2. Міні-лекція «Ключові компетентності НУШ. Міждисциплінарна інтеграція».
  3. Вправа «Незапланована подорож».
  4. Вправа «Правила та антиправила креативності».

5.Інформаційне повідомлення «Теорія  поколінь та Нова українська школа».

  1. Гра «Надувні кульки».
  2. Вправа «Правила та антиправила стресостійкості».
  3. 8. Вправа «Я дякую учням…».

         Педагоги виявили активність і креативність. Керівник творчої групи Кондратюк Н.В. і практичний психолог Магола О.В. зуміли чудово організувати роботу і усім проявити свою творчість.

Засідання творчої групи гуманітарних дисциплін

10 січня відбулося засідання творчої групи вчителів суспільно-гуманітарних та мистецьких дисциплін. Тема засідання «Реалізація концепції національно- патріотичного-виховання на уроках української мови та літератури» реалізувалася через розгляд питань:

1. Формування національно-мовної особистості на уроках української словесності

2. Вправа «Мова – не «калька»

3. Вправа «Асоціація»

4. Особливості організації національно-патріотичного виховання у процесі літературної освіти

5. Історичні особи в художньому образі

6. Методи та форми роботи на уроках зарубіжної літератури у контексті національно-патріотичного виховання.

 

Back to top button