Педагогам
ЯК ЗГУРТУВАТИ КЛАС: ПРАКТИКА ТИМБІЛДИНГУ
Сьогодні, коли діти знову навчаються дистанційно, важливо нагадувати їм, що ви всі разом, ви – спільнота. При такій формі навчання діти можуть почувати себе ізольовано, сумувати за друзями та вчителями. Особисте спілкування дозволяє відчувати, що клас – це команда, яка злагоджено працює за будь-яких умов.
Особливо важливо відчувати дружню підтримку зараз, під час війни. Рекомендуємо цікаві вправи для тимбілдингу.
- Велика розмова
Чудова вправа для початку онлайн-зустрічі. Оберіть будь-яку цікаву новину (не пов’язані з війною – це розрадить учнів). Наприклад, чудово підійде новина про папугу, який кілька тижнів тому влаштував справжнісінький погром у харківському супермаркеті. Розішліть дітям цю новину заздалегідь, напередодні тимбілдингу.
Чому? Для того, аби учні могли дізнатися більше про подію, пошукати інші джерела інформації, скласти власну думку про те, що сталося. А потім, на початку онлайн-зустрічі, дозвольте охочим висловитися щодо події. Можливо, діти поділяться власними версіями, поглянуть на неї з неочікуваної точки зору (наприклад, є думка, що папуга втік із контактного зоопарку, це чудовий привід поговорити про ці зоопарки) тощо.
Зверніть увагу: для обговорення можна обирати й серйозні новини (якщо ви бачите, що клас готовий до аналітики). Зрештою, це чудова можливість потренуватися висловлювати власну думку буквально одним реченням. Але не забувайте стежити за таймінгом!
- Як добре ти знаєш своїх однокласників?
Запропонуйте учням дати відповіді на три-чотири запитання, наприклад:
- Якщо тобі було б потрібно все життя їсти лише одну страву, то що б це було?
- Де ти найбільше любиш відпочивати? (Або: Де б ти хотів побувати?).
- Якщо тобі потрібно було б обрати собі тотемну тварину, то яку?
- Який твій улюблений фільм?
Зверніть увагу: кожен учень має записати свою відповідь у Google-документі та надіслати посилання на нього вам. Тобто ніхто не знатиме правильної відповіді – лише ви та учень.
По черзі зачитуйте відповіді та запропонуйте дітям подумати, хто з їхніх товаришів міг їх дати. Чи вдасться їм відгадати? Якщо відповіді були дуже оригінальні та неочікувані, попросіть їхніх авторів пояснити, чому вони написали саме це: впевнені, буде весело та цікаво.
- Віртуальна екскурсія
Вирушайте всі разом на велику віртуальну екскурсію. Можна обрати голосуванням або жеребкування.
Якщо є можливість та час, завдання можна трохи ускладнити. Шляхом жеребкування об’єднайте дітей у команди та створіть для них окремі кімнати у Zoom. Кожна команда отримує завдання: наприклад, ви можете надати їм географічні координати відомої історичної пам’ятки. Діти мають знайти її за координатами, а потім пошукати в мережі ключову інформацію про неї, цікаві факти тощо. Тоді клас збирається онлайн разом, а речники від кожної групи розповідають, що їм вдалося дізнатися.
Для тренування уяви та креативного мислення учнів, запропонуйте учням по черзі описати епоху чи історичний період, до яких вони точно хотіли б потрапити, якби подорожі в часі були реальними. Коли один з учнів розкаже про свою можливу подорож, запропонуйте іншим поставити товаришу кілька запитань. Так, можна запитати, чому саме ця епоха приваблює, чим вона цікава. Що б він порадив подивитися, із ким познайомитися тощо.
- Онлайн-челендж
Ніщо не дарує більшої мотивації, аніж дружнє змагання – цікавий челендж. Тему краще обирати з урахуванням зацікавлень учнів та онлайн-можливостей. Ось кілька ідей:
- Спортивний челендж. Наприклад, протягом тижня діти мають кожного дня вчити по одному базовому руху зумби. А потім записати короткий танець на відео та надіслати вчителю. Ви об’єднаєте різні відео в одне та збережете для класного архіву.
- Літературний челендж. Наприклад, переглянути екранізацію літературного твору, а потім поділитися думками щодо того, чи була вона вдалою. Або почати нарешті вести читацький щоденник (можна робити це всім разом, використовуючи програми для спільної роботи, наприклад, Trello).
- Челендж ідей. Задайте певну тему. Наприклад, «Що можна зробити просто зараз для покращення екологічного стану світового океану» або «Який пристрій (що насправді не існує) точно знадобився б кожному підлітку» тощо. Дайте на генерацію ідей два-три дні (працювати можна як самостійно, так і у групах), а потім, під час онлайн-зустрічі, заохотьте дітей поділитися власними ідеями. Чи будуть схожі? А яка найбільш вдала?
- Поділися тим, що любиш
Запропонуйте кожному учню обрати музичну композицію, яка подобається йому найбільше. Так ви створите спільний плейлист класу! Можна створити навіть кілька: для релаксу, для натхнення, для навчання, для спорту тощо. А можна розбити пісні за стилями. Так само можна створити добірку книжок, які подобаються дітям, та які б вони із задоволенням порадили б товаришам. Або аналогічну добірку фільмів. А щоб було ще цікавіше, спробуйте всі разом стильно оформити цю добірку в Canva. Це завдання дозволить дітям краще зрозуміти вподобання одне одного, навіть об’єднатися у нові компанії за інтересами.
Джерело: https://osvitanova.com.ua/posts/5380-dystantsiinyi-tymbildynh-5-zavdan-dlia-zhurtuvannia-klasu