Новини

Психолого-педагогічний консиліум «Від адаптації до успіху»

Протягом багатьох років існує проблема переходу з початкової школи до основної. Правильно організована робота над цим питанням – запорука успішного навчання, тому вже традиційним став психолого-педагогічний консиліум з адаптації п’ятикласників.

Метою нашої зустрічі було забезпечення координації дій усіх учасників освітньої діяльності  для успішного проходження процесу адаптації п’ятикласників у нових умовах навчання.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Романіна Т.М. у своєму виступі зазначила, що, відвідавши уроки в двох п’ятих класах, адміністрацією школи було встановлено, що здобувачі освіти активні, старанно працюють, мають навики роботи в групах. Спостерігається їхнє бажання бути оціненим новим учителем. Педагоги вживають необхідних заходів для успішної адаптації учнів в середній ланці освіти. На уроках панує атмосфера доброзичливості, яка гармонійно поєднується з вимогами вчителя. Учителі-предметники  використовують інтерактивні методи навчання, які дають можливість п’ятикласникам мати власну думку, бути активними учасниками освітньої діяльності.

Для попередження можливих негативних явищ на етапі розвитку особистості школяра, виявлення труднощів адаптації психологічною службою школи проведено спеціальне психологічне дослідження, із висновками якого познайомила практичний психолог Тітова І.О. Вона розповіла про ознаки успішної адаптації та про найоптимальніші варіанти реагування на прояви дезадаптації. На підставі моніторингових досліджень, підсумків спостережень за пізнавальною активністю учнів та вивчення їхніх індивідуальних особливостей психологом ліцею було проаналізовано рівень шкільної тривожності дітей, наявні форми агресії учнів, вивчено міжособистісні та міжгрупові відносини в класних колективах. Проведено оцінку рівня шкільної адаптації на початку навчання в 5 класі та спільно з педагогами створено “Портрет сучасного учня».

Із результатами анкетування п’ятикласників та їхніх батьків познайомила соціальний педагог Похила Л.С., звернувши увагу колег на те, що нового значення в дітей набувають стосунки з однолітками. Учні хочуть почувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнаними друзями.

 Класні керівники 5-х класів Мороз О.В. та Валігура Т.Я. проаналізували стан успішності своїх учнів, розповіли про особливості в роботі з класними колективами. Жодна дитина не залишилася поза увагою педагогів.

До участі в консиліумі були залучені вчителі-предметники, які викладають у 5-их класах, та вчителі початкових класів, що випустили своїх учнів з початкової школи. Відгуки вчителів, які працюють з даною категорією дітей, дозволяють стверджувати, що це сформовані колективи зі своїми традиціями й особливостями. Учні володіють необхідною сумою знань, умінь і навичок для успішної адаптації в середній ланці школи.

Завершенням роботи консиліуму було вироблення спільних рекомендацій класним керівникам  та вчителям-предметникам.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Back to top button